Neuromitos en educación

Diversos autors

Es tracta d’un recull d’articles que acoten una idea, suposadament amb una base científica a nivell neurològic, les conseqüències que ha tingut en el món educatiu, i  com ha esdevingut una idea de certesa contrastada que  han anomenat neuromite. Cada article analitza un neuromite, el posa en qüestió a partir de diferents estudis en l’àmbit de la neurociència i acota les implicacions educatives. Felix Pardo a les conclusions del llibre afirma que cal ser molt prudents a l’hora d’establir sentències pedagògiques basades en el coneixement del cervell que ens aporta la neurociència, pel fet que a vegades es treuen conclusions precipitades o es generalitzen comportaments particulars, la qual cosa qüestiona tots i cada un d’aquests mites. El més curiós és que aquest és el problema dels articles del llibre, es generalitzen conclusions basades en investigacions en un grup molt reduit o bé d’un únic entorn. Es un llibre que preten divulgar alguns dels coneixements que sobre el cervell han començat a estudiar els neurocientífics, però és molt simplista i treu conclusions agosarades a partir d’estudis que justiquen les tesis dels autors. De ben segur que hi ha llibres més interessants, més ben documentats i menys esviaxats. Perfectament obviable.

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Divulgació científica

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s