Un any i mig

Sílvia Soler

Una lectura que la definiria com a entrenyable. Aparentment és la història de la Tina i el sindrome del niu buit. Una dona de seixanta anys veu com els seus quatre fills han marxat de casa, tres d’ells lluny i el quart, tot i viure a la casa materna  viu en un altre món, que ella no comprèn. El fill gran a Montreal, i les dues filles, una a Paris i l’altra a Mallorca no permeten a la Tina ser feliç perquè ella volia viure la vellesa envoltada de tots els seus. Però el llibre és també la història de sis maneres d’afrontar la vida: en Jaume, el pare, tranquil.lament, sense presses, la Tina, enfadada amb si mateixa i el món que no ha respost com ella volia, el Martí, vivint  el dia a dia, sense compromisos, fins que aquest l’encalça per sorpresa, la Berta lluitant per aconseguir el seu somni de ser mare d’una manera molt diferent a com ho havia imaginat, la Cèlia, poruga i anul.lada, i el Roger esperant el tsunami que li canviarà la vida, confiat.  A més la narració ens mostra la complexitat de les relacions familiars i la pròpia manera d’entendre la família i la relació de parella a mesura que un va envellint. Hi ha algun moment de la novel.la que m’ha resultat massa teatralitzada, massa forçada,  però quan he acabat la seva lectura la història m’ha fet somriure. He mirat els meus fills que encara són joves i no m’he vist reflectida en la Tina, però he de reconèixer que conec mares que viuen la marxa dels fills de manera similar. I després, amb un toc de melangia i tristesa he pensat que jo mai podré retreure al Jordi, aquests centenars de minúscules hostlitats matrimonials, perquè ell m’acompanya, però m’acompanya el seu record, i aquest mai és hostil.

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Novel.la intimista, Per passar una bona estona

Deixa un comentari

