El lago sin nombre

Diane Wei Liang

Curiosa, interessant i inesperada. Fa temps vaig llegir “El ojo de jade” d’aquesta autora, una novel.la negra protagonitzada per una polícia a la Xina actual, i la vaig trobar entretinguda i interessant pel fet de descobrir, paral.lelament a la trama, diferents aspectes de la vida a Xina. Quan vaig veure aquest llibre vaig suposar que estava de nou davant d’una novel.la negra i la vaig comprar. Quina ha estat la meva sorpresa en trobar-me davant una novel.la clarament autobiogràfica de l’autora, en que el tema principal és el moviment estudiantil xinès de la segona part de la dècada dels anys 80 i que va culminar amb els sagnants fets de la plaça Tiananmen. Una visió des de dintre, com es va viure amb esperança un canvi polític a la Xina per part de molts dels fills d’aquells intel.lectuals que van patir la Revolució cultural de Mao. La ingenuïtat dels estudiants i la desesperança posterior. La brutalitat del règim. La sensació d’unitat en la lluita per allò que es creu… Una visió molt interessant. Un avís, però, la imatge que jo recordo de l’atac de l’exercit a la plaça Tiananment és la d’un estudiant solitari davant dels tancs, i aquesta imatge, esperada no és recordada en la narració dels fets (tot i que es cita més tard). Llegiu-la, val la pena.

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Novel.la històrica, Novel.la social

Deixa un comentari

