The casual vacancy

J.K. Rowling

Una sorpresa positiva. Ara fa quasi bé set anys vaig llegir Harry Potter i la pedra filosofal. Ho vaig fer perquè el meu fill de set anys era un molt bon lector i moltes novel.les classificades per la seva edat li semblaven poc atractives. A partir d’aquell moment vaig seguir tota la saga del jove mag de la mà d’una autora que, probablement, va fer més pel foment de la lectura que molts projectes institucionals. Quan va anunciar la publicació d’una novel.la per adults em va intrigar i el fet que les crítiques fossin molt dispars em va motivar. Sembla que la novel.la tenia grans defensors i grans detractors, però en tot cas no deixava indiferent a ningu. I us ho ben asseguro, no deixa indiferent, i  jo em decanto pels defensors. a mi m’ha agradat i molt.

És una novel.la molt cinematogràfica. A partir de la mort d’un prohom del petit poblet de Pagford, depenent de Yarvil (el que aquí en diriem una entitat municipal depenent), l’autora ens proposa que ens apropem a les vides de diverses famílies i a les seves miseries, no sempre materials, a vegades, les més,  morals. The Fields, un barri degradat depenent del poblet, el qual vol que no en depengui, és el contrapes a un suposat idilic entorn rural i permet a l’escriptora presentar-nos uns personatges embrutits, que no poden sortir d’aquell barri que els és com una preso i els marca de per vida. A l’apropar-nos a les finestres de les diferents famílies que conformen aquesta novel.la coral, trobem maltractaments, hipocresia, enfrontaments generacionals, incomprensió… No és una història de bons i dolents, de triomfadors i perdedors, és una història de llums i ombres, de dubtes, en que la majoria de personatges se’ns fan entrenyables i a l’hora odiosos. Val a dir que potser algun personatge podria obviar-se i aprofundir en algun altre menys treballat, però en el seu conjunt és una novel.la crítica i interessant.

Lectors o no de Harry Potter, The casual vacancy val la pena, és una bona novel.la social (no política).

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Novel.la costumista

Deixa un comentari

