84 Charing Cross

Helene Hanff

Un recull epistolar deliciós entre una amant dels llibres que viu als EEUU i els treballadors d’una llibreia de vell de Londres. El lector pot llegir les cartes que durant més de vint anys es van enviar i que després d’un començament distant i purament comercial van canviant cap a un to d’amistat entre els personatges d’un i altra costat de l’Atlàntic.

És un llibre encantador.  Jo soc clienta habitual de la llibreria del meu barri, Etcetera, i considero a l’Alex i a la Txon amics meus. Saben que quins són els meus gustos literaris, què em pot agradar i  sempre l’encerten quan m’aconsellen. Sovint dic que són els meus llibreters de capçalera i jo tinc una avantatge respecte la Helene, jo els tinc a costat de casa, puc entrar a la llibreria, tocar, olorar, gaudir dels llibres i de la seva conversa.  Malgrat totes les diferències he entès l’autora i en alguns moments m’hi he identificat. Realment m’ha agradat.

Gràcies a l’Àngels per deixar-me el llibre, una petita joia.

Deixa un comentari

Filed under Novel.la costumista, Petites joies per passar l'estona

Deixa un comentari

